Quimi Portet - Homes i dones del cap dret


vés a acords
D'esquena al mar i a la muntanya,
completament al marge de l'activitat industrial,
sota una col, canta el poeta:

Des d'una àrea de servei, la meva terra
és com un parrac grapejat,
un país vençut pel davant i pel darrere,
d'atrotinada dignitat.

Adéu turons amics, adéu rieres,
boscos d'alzines i de roures i fagedes,
muntanyes del meu cor, adéu estrelles,
adéu al mar pur de cristalls i de turqueses.

Lleugerament trastocat, el poeta continua cantant:

Sona una guitarra
i el solet no vol sortir
a veure la terra promesa
com fa el seu darrer sospir.

Hola pudors d'inferns brutes i abjectes,
d'animals escorxats, sentor de sang i merda.
Adéu olors d'abans: fenc, trepadella,
d'espígol dolç i farigola a l'escudella.
Adéu amor, bonica, la millor amiga,
adéu rateta que escombrava l'escaleta.
I allà a sota una col, canta el poeta:
homes i dones del cap dret, adéu per sempre.

Viatge a Montserrat, Quimi Portet. 2009.

10 comentaris:

Anònim ha dit...

M'agrada molt! Jo crec que el POETA és en Puntí...

Vaig anar a un concert i la hi va dedicar...

En realitat és trista la cançó: "adéu turons amics, adéu rieres...", un comiat...

Samuel ha dit...

És de les meves preferides del nou disc, hi ha un parell més amb tints molt tristos també (Cançó Ingràvida i Dorm).

Bons acords de bona música veig ;)

Salut!

Julios ha dit...

Es genial!!!!! m'encanta aquesta cançó!!!

Salut!

Anònim ha dit...

Algu em pot concretar de que tracta la cançó si us plau??? gracies

Unknown ha dit...

Evidentment no puc saber que pensava el Quimi fent aquesta cançó, però, personalment em transmet un estat d'ànim fruit del actual moment social i polític en que vivim, en que hi han hagut moltes expectatives de canvi i ens em quedat potser pitjor del que estàvem.
I potser el pitjor encara està per venir.
Crec que la lletra es recolza en els versos de Verdaguer de "l'Emigrant".
Salut!

L'Alex ha dit...

Algú sap els acords d'aquesta cançó?

blaska ha dit...

Posaré els acords, ja que no surten enlloc a internet:

Introducció: (igual que la tronada)
Si bemol
Fa
Re menor
La

Quan comença a cantar:
Si b.
Re m.
Do
Si b.
Re m.
La.

Y després quan diu "sona una guitarra i el solet no bol sortir ":

re m.
La
Do

[[[pimpinelafolk]]] ha dit...

Ostres em feu pensar que l'enllaç als acords no és prou visible.
Això és un cançoner, hi ha els acords a cada cançó! :)

blaska ha dit...

Donç no m 'havia adonat! Tens raó! Sorry...

[[[pimpinelafolk]]] ha dit...

No, no passa res. Si no ets l'únic... Deu ser que no és prou entenedor el format...